Újraszámolja a Bige-cégekre kiszabott kartellbírságot a GVH
Túlzó lett a 11 milliárdos bírság.
A GVH egy 2019-ben lezárt vizsgálat utóellenőrzését végzi a légitársaságnál.
A GVH szerint valószínűsíthetően visszaélt erőfölényével az érdi központú, összesen nyolc Pest megyei településen ivóvíz-, illetve szennyvízelvezetési szolgáltatást biztosító cég a mellékvízmérőkhöz köthető egyes szolgáltatások árazásának meghatározásakor.
A vizsgálatok előkészítési szakaszban vannak.
A versenyhivatal szerint mindhárom áruházlánc megtéveszthette a vásárlóit, ezért vizsgálódnak.
Az ügyfelek zsebére mehet, hogy félrevezető az automaták kezdőképernyőjének menüje. Versenyfelügyeleti eljárás indult.
Tiltott árrögzítés és megtévesztő reklámozás miatt is vizsgálódik a versenyhivatal, amely „készen áll a beavatkozásra”, ha tovább nőnének a fogyasztói árak.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
A cég azt ígéri, hogy a jövőben a GVH munkatársaival összedolgozva tesznek majd a magyar reklámkommunikáció fejlesztéséért.
A versenyhivatal szerint az, hogy az áruházlánc a beszállítóira mutogat, nem segít a több mint egymillió magyar cukorbetegen.
Árkedvezményt és ingyenes kiszállítást ígértek, épp csak annak feltétele maradt ki a promószövegből. Az ügyben indított vizsgálatot még késleltették is, amiért külön további 20 milliós bírságot kaptak.
A versenyhivatal szerint négy termékben is 50 százalék helyett csak 30-33 százalék volt a teljes kiőrlésű liszt aránya. A Lidl szerint a jogszabályok csak a kenyerek esetében írják elő, milyen legyen az arány.
A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.
A GVH szerint nőtt az Árfigyelő felhasználóinak száma. A nyilvános adatok ezt nem támasztják alá. A GVH szerint az Árfigyelő nagy segítség a magyar családoknak – az oldal havi szinten 50 ezer körüli felhasználót vonz, miközben a Lidl honlapját például 2,5 millió körüli felhasználó látogatja.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint az Allegro nem nyújt kellő tájékoztatást a vásárlóknak, és nem a jóhiszeműség és a tisztesség alapján járt el.
Egyszerre adott tájékoztatást a 2023 januári díjemelésről és a májusi inflációkövető emelésről a DIGI, amit úgy lehetett érteni, hogy utóbbi sem vonatkozik a hűségszerződéses előfizetőkre. Az érintett előfizetők jóváírást kapnak a cégtől, amely 111 millió forint bírságot is kifizet.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint a reklámok mintha arra utaltak volna, hogy az összes meccset élőben közvetítik. Pedig nem, és akkor megtévesztették a fogyasztókat.
A légitársaság ingyenes online utasfelvételt ígért. Az utasok egy része számára ez nem állt rendelkezésre.
A versenyhivatal állítja, hogy magánéleti szempontokat nem vesznek figyelembe.
A társaság a versenyhatóság szerint megtévesztette a fogyasztókat, amikor a budapesti piac egyetlen magyar tulajdonú cégének próbálta beállítani magát. Azt is reklámozta, hogy egyedülálló árgaranciát kínál, pedig a tarifarendszer betartása jogszabályi előírás.